Tampermonkey, co to i z czym to się je!

Tampermonkey to popularne rozszerzenie dla przeglądarek internetowych. Jest dostępny dla Chrome, Microsoft Edge, Safari, Opera, Firefox.

Rozszerzenie umożliwia dodawanie i zarządzanie skryptów użytkownika napisanych w JavaScript, które działają na stronach internetowych, zmieniając ich wygląd i/lub funkcjonalność.

Nowe skrypty są instalowane w kilka sekund.

Instalacja skryptów

Instalacja skryptów z mojej strony jest banalnie prosta:

  1. Zainstaluj Tampermonkey (link u góry, kliknij w nazwę twojej przeglądatki).
  2. Wybierz jeden ze skryptów z prawej strony (kliknij w przycisk).
  3. Kliknij przycisk instalacji w nowo otwartej karcie.
  4. Gotowe!

Opis skryptów

 Fili.cc - Video in new tab: 

Skrypt dodaje przycisk, umożliwiający szybkie otwarcie player'a filmem w nowej karcie.

 Friends Outside TPLC: 

Skrypt pozwala na analizowanie listy zaproszonych/znajomych na Rockstar Games Social Club.

Daje on nam możliwość ukrycia znajomych/zaproszeń z albo spoza TPLC, co ułatwia usuwanie niepożądanych znajomych (randomów).

Zmiana działania programu dla innej ekipy wymaga zmiany 'the_polish_cartel', na inną nazwę w kilku linijkach kodu.

 RGSC Advanced Friends Manager: 

Skrypt pozwala na analizowanie i zarządzanie znajomymi oraz zaproszeniami do znajomych (zarówno tych wysłanych przez nas, jak i tych wysłanych przez innych do nas) na platformie RockstarGames Social Club (RGSC).

Z przyczyn niezależnych ode mnie, skrypt działa tylko na anglojęzycznej wersji RGSC. Dodałem więc małę ułątwienie do zmiany języku na pożądany:

Zarządzanie odbywa się w ramce po prawej stronie, jej obsługa jest bardzo prosta.

Ramka podzielona jest na dwie główne sekcje: przyciski do zarządzania (nazywane dalej nagłówkiem) oraz liste znajomych i zaproszeń (wrócimy do niej później).

Nagłówek składa się z czterech części, ale jeśli któreś z nich nie są potrzebne (np. nie mamy zaproszeń) to nie są one wczytywane.

Pierwsza część to 'przycisk awaryjnego odświeżania', nigdy nie wiadomo co się wydarzy, czasem się coś nie wczytam, a czasem R* ma jakiś zamuł albo awarię. Druga część odpowiada za zarządzanie znajomi, trzecia - zaproszeniami, które zostały wysłane przez Ciebie, czwarta - zaproszeniami, które otrzymałeś od innych.

Skupmy się teraz na drugiej części nagłówka, trzecia jest prawie identyczna, a w czwartej dodałem jedynie możliwość przyjmowania zaproszeń :)

Na samym początku znajduje się informacja, jakich osób dana sekcja dotyczy oraz liczbę tych osób.

Następnie - do dyspozycji są trzy opcję: zaznaczenie wszystkich, odznaczenie wszystkich oraz zaznaczenie tylko tych osób, które nie należą do twoje Ekipy. Skrypt sam rozpoznaje, która Ekipa to ta Twoja :)

Na samym końcu - jeden przycisk, który usuwa (lub przyjmuje w przypadku sekcji zaproszeń) wszystkich zaznaczonych.

Lista, poniżej nagłówka składa się z trzech części (list). Odpowiadają one kolejno drugiej, trzeciej i czwartej części nagłówka.

Warto zwrócić uwagę, że jest ona posortowana w bardzo wygdony dla Ciebie sposób. Na samym szczycie każdej z list, znajdują się osoby spoza twojej Ekipy. Reszta osób to wyłącznie zaufani znajomi. W następnej kolejności, listy są posortowane alfabetycznie, lecz ignorując znaki, które nie są alfanumeryczne (nie są literami, ani cyframi).

Warto również zwrócić uwagę na fakt, że sam możesz zaznaczyć/odznaczyć osoby do usunięcia. oznacza osobę do usnięcia, a - osobę, która pozostanie na naszej liście. Przydatna opcja, np. jeśli masz w znajomych tak zwanych 'zaufanych randomów'.

Gdy już naciśniesz przycisk odpowiadający za usuwanie - dostaniesz ostatnią szansę na wycofanie się. Później odwrotu już nie ma. Oto przykład zapytania przed usunięciem ośmiu znajomych:

Jak widzisz, masz ostatnią okazję sprawdzić, których znajomych usuwasz.

Oczywiście operacja usuwania sporej liczby znajomych może trochę zająć.

Dopóki widzisz powyższy komunikat - nie wyłączaj przeglądarki, komputera, bezpieczników... czy co tam Ci przyjdzie do głowy...

Oczywiście, możesz podejrzeć pracę skryptu w konsoli tak jak to jest napisane w komunikacie.

Możesz tam zobaczyć progres, lecz pojawią się też błedy. Na szczęscie nie ma co się bać! Jeśli widzisz polecenia 'Loop!' i 'Token!', tzn. że wszystko działa tak jak powinno.

Po zakończeniu pracy, ramka zostanie przeładowany i zobaczysz obecny stan listy znajomych i zaproszeń :)

Moje skrypty: